8 Mart 2014 Cumartesi

Maria Pawlikowska Jasnorzewska - (Erotic)

EROTIC

On some scattered pillows in all the shades of green
I'm dying sweetly -- no grief, I'm dying quietly -- no scream.
Time hidden behind curtains is moving wings of a butterfly,
and my fatigued forehead I have to lower and lower incline...
Finally I touch the pole and the snow melts down in my hair,
with a tip of my sandal I reach the grass of steppe bare...
I am lying on some hot countries, on fiery equator
and on some silk pillows, colorful and even greater...
I stretch my arms towards you to your sweet side that I know
and I feel the stars on my hands which are hung above us low...
I embrace you all tangled into tent cloudy and blue,
and the sky falls down with rumble like walls, boards and statue...
It pelts us with half-moons, sun and mist rolls --
And then I repose -- covered with the sky and the heart of yours...

Maria Pawlikowska Jasnorzewska





EROTİK

Fırlatılmış cennet vari yastıklar üzerinde
Ölüyorum tatlı tatlı – acısız, ölüyorum çığlıksız – sessizce.
Perdenin ardına gizlenmiş zaman, kımıldıyor bir kelebeğin kanadıyla
ve bitkin alnım giderek düşüyor aşağıya.
Kutba dokunuyorum nihayet ve eriyor kar saçlarımın arasında
ve ulaşıyorum hışırdayan çimenlere rugan ayakkabımın topuğuyla.
Uzanmış yatıyorum ateşle yanan ekvatorda, sıcak ülkelerde
ve batikten alaca renkli ipek yastıklar üzerinde.
Sana, senin en tatlı yerine uzatıyorum elimi
ve ellerimde hissediyorum üzerimizde asılı duran yıldızları, hani o alçaktaki.
Sarılıyorum mavi, bulutlu çadıra dolanmış sana
ve bir gürültüyle düşüyor gökyüzü, kalaslar, tahtalar gibi adeta.
Fırlatıp atıyor bizi ayla, güneşle, bulut kümeleriyle
ve öylece dinleniyorum, gökyüzü ve kalbinle örtülü bir halde.

Maria Pawlikowska Jasnorzewska

Çeviri: Seda Köycü Arslantekin


Photo by Eugeny Kozhevnikov





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder